12 Ağustos 2019 Pazartesi

KAZDAĞINA ALTINA GİDERKEN ELDEKİ URANYUMDAN OLMAK..


KAZDAĞINA ALTINA GİDERKEN ELDEKİ URANYUMDAN OLMAK..

Değerli dostlar, saygıdeğer okuyucular;
Osmanlı’dan kalan tüm borçları ödeyen ve bunları tek kuruş borçlanmadan   yapan, Türk parasını en değerli para haline getiren cumhuriyetimizi kurucusu,
Ulu önderiniz Başkomutan Gazi Mareşal Mustafa Kemal Atatürk’ün Cumhuriyetimizin kuruluşundan vefatına kadar kazandırdığı miraslar,

1923 - Ankara Başkent ilan edildi. (13 Ekim 1923)
1923 - Cumhuriyet ilan edildi (29 Ekim 1923)
1923 - Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu kuruldu.
1924 - Hilafet kaldırıldı.
1924 - Tevhid-i Tedrisat (Öğretim Birliği) kabul edildi.
1924 - ilköğretim zorunlu hale getirildi.
1924 - Lozan Antlaşması yürürlüğe girdi.
1924 - Gölcük’te ilk tersane ünitesi kuruldu.
1924 - Devlet Demiryolları kuruldu.
1924 - İstanbul-Ankara arasında ilk yolcu uçağı seferi yapıldı.
1924 - Türkiye iş Bankası kuruldu.
1924 - Türk Kadınlar Birliği kuruldu.
1924 - Ankara ilk planlı şehir olarak tanzim edildi.
1924 - Cumhurbaşkanlığı Orkestrası kuruldu.
1924 - Türkiye Tütüncüler Bankası kuruldu
1924 - ilk milli sigorta Anadolu Sigorta faaliyete geçti.
1924 - Bursa’da Karacabey Harası kuruldu.
1924 - Milli Sahne Ankara’da ilk tiyatro olarak kuruldu.
1924 - Topkapı Sarayı müze olarak ziyarete açıldı.
1924 - Türkiye Cumhuriyeti yazılı ilk madeni para tedavüle çıktı.
1924 - Atatürk’ün önerisiyle ismini de verdiği Cumhuriyet Gazetesi yayına başladı
1925 - Danıştay kuruldu
1925 - Türk Hava Kurumu (Türk Tayyare Cemiyeti) kuruldu
1925 - İstanbul’da Liman işleri inhisarı kuruldu
1925 - Osmanlı’da köylülerden alınan Aşar Vergisi kaldırıldı
1925 - Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü kuruldu.
1925 - Sanayi ve Madenler Bankası kuruluş kanunu kabul edildi
1925 - 1920’de Atatürk tarafından kurulan Anadolu Ajansı, Anonim Şirkete dönüştürüldü.
1925 - Ticaret ve Sanayi Odaları Kanunu kabul edildi.
1925 - Gazi Orman Çiftliği kurulmaya başlandı
1925 - Eskişehir Cer Atölyelerinde demiryolu malzemesi üretecek birimler hizmete girdi
1925 - Adana Mensucat Fabrikası üretime başladı
1925 - Türkiye’nin ilk betonarme köprüsü Menderes Nehri üzerine yapıldı
1925 - İlk Cumhuriyet altını basıldı.
1925 - Adana ve Bergama Müzeleri açıldı.
1925 - Tayyare Cemiyeti’nin katkılarıyla Ankara’da Türk yapımı ilk planör uçuruldu.
1925 - Şeker Fabrikaları kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
1926 - Demir Çelik Sanayinin kurulmasına ilişkin kanun yayımlandı.
1926 - Uluslararası saat ve takvim uygulanmasına başlandı.
1926 - Türk Medeni Kanunu yürürlüğe girdi. Kanunla kadın erkek eşitliği sağlandı.
1926 - Türk Telsiz Telefon Şirketi kuruldu.
1926 - Eskişehir Uçak Bakım işletmesi açıldı.
1926 - Yabancı gemilere tanınan ayrıcalıkları kaldıran Kabotaj Kanunu yürürlüğe girdi.
1926 - ilk şeker fabrikası Alpullu Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
1926 - Ankara otomatik telefonu işletmeye açıldı.
1926- İstanbul’da inşaat demiri üreten haddehane açıldı
1926- Tarım Satış Kooperatifleri ve Birlikleri kuruldu.
1926-Amasya, Sinop ve Tokat Müzeleri açıldı
1926-Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası açıldı (1950’li yıllarda Menderes hükümeti kapatana kadar 112 savaş uçağı üretildi)
1926 - Bakırköy Çimento Fabrikası kuruldu.
1926 - Uşak Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
1927 - Teşviki Sanayi Kanunu kabul edildi.
1927 - Bünyan Dokuma Fabrikası hizmete girdi.
1927 - Ankara - Kayseri demiryolu açıldı.
1927 - Emlak ve Eytam Bankası kuruldu.
1927 - İstanbul Radyosu yayınlarına başladı.
1927 - Samsun - Havza - Amasya demiryolları açıldı.
1927 - Bursa Dokumacılık Fabrikası açıldı.
1927 - Eskişehir Bankası kuruldu.
1927 - Ankara Arkeoloji Müzesi ve Sivas Müzesi kuruldu.
1927 - Okullarda karma eğitime geçildi.
1927 - İlk basketbol ligi düzenlendi.
1927 - Köy Öğretmen Okullarından ilki Kayseri’de açıldı.
1927 - Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk kağıt parası tedavüle çıkarıldı.
1927 - İzmir Müzesi açıldı.
1927 - Ankara’da Çocuk Sarayı açıldı.
1927 - İlk düzenli radyo yayını İstanbul’da gerçekleştirildi
1928 - Laiklik Cumhuriyetin temel ilkesi olarak kabul edildi.
1928 - Anadolu Demiryolu Şirketi yabancılardan satın alındı.
1928 - Haydarpaşa-Eskişehir-Konya ve Yenice-Mersin Demiryolları yabancılardan satın alındı
1928 - Ankara Çimento Fabrikası açıldı.
1928 - Türk Halkına okuma-yazma öğretmek için Millet Mektepleri açıldı.
( 1936’ya kadar 16-45 yaş arası yaklaşık 3 milyon kişiye temel eğitim verildi )
1928 - Ankara Numune Hastanesi açıldı
1928 - Refik Saydam Hıfzısıhha Enstitüsü kuruldu
1928 - Türk Eğitim Derneği (TED) Atatürk’ün koruyuculuğunda Ankara’da kuruldu.
1928 - Türk Vatandaşlığı Yasası kabul edildi.
1928 - İstanbul Bomonti’de Türk Mensucat Fabrikası hizmete girdi.
1928 - Amasya - Zile demiryolu açıldı.
1928 - Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki hakkındaki kanun kabul edildi.
1928 - Malatya Elektrik Santralı açıldı.
1928 - ilk defa Kadınlar Mahkemelerde Avukat olarak görev aldılar.
1928 - Kütahya - Tavşanlı demiryolu açıldı.
1928 - İstanbul’da Üsküdar, Bağlarbaşı ve Kısıklı’da Tramvay hatları açıldı.
1928 - Ankara’nın ilk büyük oteli Ankara Palas açıldı.
1928 - Gaziantep’te Mensucat Fabrikası işletmeye açıldı.
1929 - Mersin- Adana demiryolu yabancılardan satın alındı.
1929 - Ankara ile İstanbul arasında Telefon konuşmaları başladı.
1929 - Ayancık Kereste Fabrikası açıldı.
1929 - Trabzon Vizera Hidroelektrik Santralı hizmete girdi.
1929 - İstanbul’da Fatih-Edirnekapı Tramvay hattı hizmete girdi.
1929 - Anadolu-Bağdat, Mersin- Tarsus Demiryolları yabancılardan satın alındı
1929 - Haydarpaşa Limanı yabancılardan satın alındı
1929 - Kütahya- Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı Demiryolları açıldı
1929 - Deniz Ticaret Kanunu kabul edildi
1929-Paşabahçe Rakı ve ispirto Fabrikası hizmete girdi
1929- Yeni Türk harfleriyle ilk posta pulları basıldı
1930 - Ankara - Sivas Demiryolu Hattı ulaşıma açıldı
1930 - Kadınlar Belediyelerde seçme ve seçilme hakkı kazandı
1930 - Mecidiyeköy Likör ve Kanyak Fabrikası açıldı
1930 - Ankara’da Ziraat Enstitüsü kuruldu.
1930 - Kayseri - Şarkışla demiryolu açıldı.
1930 - Türkiye Gazeteciler Birliği kuruldu.
1930 - İstanbul Galata Köprüsü’nden 70 yıldan beri alınan köprü geçiş ücreti kaldırıldı.
1930 - Ankara Etnografya Müzesi halka açıldı.
1931 - Bursa- Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı.
1931 - Gölbaşı - Malatya demiryolu açıldı.
1931 - 10 ilde Bölge Sanat Okulları açıldı.
1931 - Çocuk Esirgeme Kurumu kuruldu.
1931 - Tekel Genel Müdürlüğü kuruldu.
1931 - Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası kuruldu.
1931 - Uluslararası ölçü birimleri kabul edildi.
1931 - Türk Tarih Kurumu kuruldu.
1932 - Devlet Sanayi Ofisi (DSO) kuruldu.
1932 - Samsun- Sivas demiryolu açıldı.
1932 - Diyarbakır Tekel Rakı Fabrikası işletmeye açıldı.
1932 - Sanayi Teşvik Kanunu ile toplam 1473 işletme teşvikten yararlandırıldı.
1932 - İzmir Rıhtım işletmesi yabancılardan satın alındı.
1932 - Türkiye Sanayi Kredi Bankası kuruldu.
1932 - Kütahya - Balıkesir demiryolu açıldı.
1932 - Ulukışla - Niğde demiryolu açıldı.
1932 - Halkevleri açıldı (1951’de Demokrat Parti-Adnan Menderes hükümetince kapatıldıklarında 478 Halkevi,4322 Halk Odası vardı.)
1932 - Türk Dil Kurumu kuruldu.
1932 - Türkiye Milletler Cemiyetine üye oldu.
1933 - Eskişehir Şeker Fabrikası açıldı.
1933 - Sümerbank resmen faaliyete geçti.
1933 - İstanbul - Ankara arasında düzenli uçak seferleri başladı.
1933 - Adana-Fevzipaşa demiryolu açıldı.
1933 - Ulukışla - Kayseri demiryolu açıldı.
1933 - Yerel Yönetimlere finansal yardım için iller Bankası kuruldu.
1933 - İstanbul Üniversitesi kuruldu.
1933 - Zonguldak Yatırım Bankası ve Kayseri Milli iktisat Bankası kuruldu.
1933 - Havayolları Devlet işletmesi kuruldu.
1933 - Samsun- Çarşamba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı.
1933 - Halk Bankası kuruldu.
1933 - Ankara’da Yüksek Ziraat Enstitüsü açıldı.
1934 - Bandırma- Menemen- Manisa demiryolu yabancılardan satın alındı.
1934 - İlk Türk Operası sahnelendi.
1934 - Kadınlar birçok Avrupa ülkesinden önce genel seçimlerde seçme/seçilme hakkı kazandı.
1934 - İzmir -Kasaba demiryolu yabancılardan alınarak devletleştirildi.
1934 - Keçiborlu Kükürt Fabrikası üretime başladı.
1934 - Soyadı Kanunu kabul edildi.
1934 - Turhal Şeker Fabrikası açıldı.
1934 - Isparta Gülyağı Fabrikası üretime başladı.
1934 - Kayseri Uçak ve Motor Fabrikasında yapılan ilk uçağın deneme uçuşu yapıldı.
1934 - Basmane (İzmir) - Afyon demiryolu yabancılardan satın alındı.
1934 - Sümerbank Bakırköy Bez Fabrikasının açılışı yapıldı.
1934 - İlk Süttozu Fabrikası Bursa’da açıldı.
1934 - Zonguldak Kömür Yıkama Fabrikası işletmeye açıldı.
1934 - Demiryolu Elazığ’a ulaştı.
1935 - Haftasonu tatili Cumartesi - Pazar olarak kabul edildi.
1935 - Aydın Demiryolları yabancılardan satın alındı.
1935 - Amortisman Sandığı kuruldu.
1935 - MTA Enstitüsü kuruldu
1935 - ETiBANK kuruldu.
1935 - Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. kuruldu.
1935 - Türkkuşu kuruldu.
1935 - İstanbul Rıhtım Şirketi yabancılardan satın alındı.
1935 - Ankara’da troleybüs hattı işletmeye açıldı.
1935 - Fevzipaşa - Ergani - Diyarbakır Demiryolları açıldı.
1935 - ilk Arkeolojik kazılar Alacahöyük’te başladı.
1935 - Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası üretime başladı.
1935 - Zonguldak Türk Antrasit Fabrikası işletmeye açıldı.
1935 - Afyon - Isparta demiryolu açıldı.
1935 - Sümerbank Kayseri Dokuma Fabrikası’nın açılışı yapıldı.
1935 - Ankara Mamak’ta Gaz Maskesi Fabrikası açıldı.
1935 - Ayasofya müze olarak ziyarete açıldı.
1935 - Ankara’da Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi açıldı.
1936 - Kabotajın Deniz Yolları İdaresi’ne geçmesi sağlandı.
1936 - Ankara Çubuk Barajı açıldı.
1936 - Motreux Boğazlar Sözleşmesi imzalandı.
1936 - Çanakkale ve İstanbul Boğazlarında askerden arındırılmış bölgelere Türk askerleri yerleştirildi.
1936 - Ankara’da Devlet Konservatuarı açıldı.
1936 - Edirne-Sirkeci Şark Demiryolları yabancılardan satın alındı.
1936 - Haydarpaşa Numune Hastanesi hizmete girdi.
1936 - Sümerbank Malatya iplik ve Bez Fabrikası kuruldu.
1936 - İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası hizmete girdi.
1936 - Elazığ Şark Kromları işletmesi kuruldu.
1936 - İzmir Enternasyonal Fuarı açıldı.
1936 - İzmir Havagazı Şirketi yabancılardan satın alındı.
1936 - İstanbul Telefon Şirketi yabancılardan satın alındı.
1936 - SEKA’nın İzmit’teki fabrikasında ilk kağıt üretildi.
1936 - Ankara 19 Mayıs Stadyumu hizmete açıldı.
1937 - Sümerbank Konya Ereğlisi Dokuma Fabrikası üretime başladı.
1937 - Ziraat Bankası Kanunu kabul edildi.
1937 - Kozlu Kömür işletmeleri yabancılardan satın alındı.
1937 - Çatalağzı - Zonguldak demiryolu açıldı.
1937 - İstanbul Resim Heykel Müzesi açıldı.
1937 - Ankara’da ilk Bira Fabrikası kuruldu.
1937 - Toprakkale - İskenderun demiryolu yabancılardan satın alındı.
1937 - Ankara’da Motorlu Tayyarecilik Okulu açıldı.
1937 - Urfa’da Ceylanpınar Devlet Üretme Çiftliği açıldı.
1937 - Sümerbank Nazilli Basma Fabrikası açıldı.
1937 - Denizbank kuruldu.
1937 - İstanbul ve Trakya Demiryolları yabancılardan satın alındı.
1937 - Diyarbakır - Cizre Demiryolu açıldı.
1937 - Yozgat Termo-Elektrik Santralı hizmete verildi
1938 - Gemlik Suni ipek Fabrikası açıldı.
1938 - İzmir Telefon Şirketi yabancılardan satın alındı.
1938 - Ankara Radyoevi hizmete girdi.
1938 - Divriği Demir Madenleri üretime başladı.
1938 - Bursa Merinos Fabrikası faaliyete geçti.
1938 - Murgul Bakır işletmeleri satın alındı.
1938 - Türk askerleri Hatay’a girdi.
1938 - Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü kuruldu.
1938 - Devlet Havayolları Genel Müdürlüğü kuruldu.
1938 - Eskişehir ispirto Fabrikası açıldı.
1938 - İstanbul Elektrik Şirketi yabancılardan satın alındı.
1938 - Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) kuruldu.

Ulu Önder Başkomutan Gazi Mareşal Mustafa Kemal Atatürk’ün başlattığı projeler ölümünden sonra birer birer tamamlanıyor.

1939 ­- Ergani Bakır İşletmeleri açıldı
1939- Karabük Demir Çelik Kok Fabrikası üretime başladı
1939 - İstanbul’da yabancıların işlettiği Tramvay Şirketi tesislerini hükümete devretti.
1939 - İstanbul’da ki Tünel İşletmesi tüm tesislerini hükümete devretti
1939 - Bursa ve Mersin Elektrik tesisleri devletleştirildi.
1939 - Adana Elektrik şirketi devletleştirildi.
1939 - Sivas Demiryolu makinaları fabrikası kuruldu.
1939 - Aydın’da 4000 köylüye toprak dağıtıldı.
1939 - İstanbul’da İETT kuruldu.
1939 - Karabük Demir Çelik Fabrikası yüksek fırınları hizmete girdi.
1939 - Ankara havagazı şirketi devletleştirildi.
1939 - Karabük Demir Çelik Boru fabrikaları hizmete girdi
1939 - İlk Türk Denizaltısı Haliç’te denize indirildi..
1939 - Sivas – Erzurum Demiryolu açıldı. ( Cumhuriyetin ilk 15 yılında yapılan Demiryolu 3000 Km ye ulaştı.)
1939 - Tekirdağ şarap fabrikası hizmete açıldı..
1940 - Koza Birlik kuruldu.
1940 - Türk Petrol Şirketi kuruldu.
1940 - Ereğli Kömür İşletmesi kuruldu.
1940 - Haliç’te yapılan ikinci Türk Denizaltısı donanmaya katıldı.
1940 - Garp Linyitleri İşletmesi kuruldu..
1941 -Gebere Barajı açıldı.
1941 - Petrol Ofisi kuruldu.
1941 - Türk Hava Kurumu Ankara’da uçak fabrikası kurdu
1941 - THY Yurtiçi uçuş merkezlerini 11 e çıkardı.
1941 - Elazığ da Cüzam Hastanesi açıldı..
1942 - Ankara Etimesgut’ta üretilen ilk Türk uçağı deneme uçuşları yaptı
1942 - Dalaman ve Hatay Devlet Üretme Çiftlikleri kuruldu.
1942 - Bursa, Denizli, Mersin ve Urfa da Kız Sanat Enstitüleri açıldı.
1942 - İlk büyük Türk ilaç fabrikası Eczacıbaşı İlaç Fabrikası Levent de açıldı
1943- Ticaret ve Sanayi Odaları, Esnaf Odaları ve Ticaret Borsası Kanunu kabul edildi..
1943 - Zonguldak – Kozlu Demiryolu açıldı.
1943 - İstanbul da Atatürk Bulvarı açıldı.
1943 - Ankara da Gençlik Parkı açıldı.
1943 - Diyarbakır – Batman Demiryolu açıldı.
1943 - Seyhan Regülatörü açıldı.
1943 - Sivas Çimento Fabrikası açıldı.
1943 -Ankara Fen Fakültesi açıldı..
1944 - Türkiye Zirai Donatım Kurumu ( TZDK ) kuruldu
1944 - İzmit Klor Alkali Fabrikası hizmete girdi.
1944 - İzmit Selüloz Fabrikaları işletmeye alındı.
1944 - Türk Hava Kurumunun Ankara’da ki uçak fabrikasında 140 eğitim uçağı, ambulans uçakları ve çok sayıda planör üretildi.( Ankara, Kayseri ve Eskişehir de ki uçak ve uçak fabrikalarının tamamı 1950li yıllarda Adnan Menderes hükümeti tarafından kapatılmıştır.)
1944 - İzmit de Gazete ve Sigara kağıdı fabrikası açıldı.
1944 - Yeşilköy de yerli sermaye ile üretilen ilk Türk özel yolcu uçağının denemesi yapıldı.
1944 - Mersin Limanı hizmete açıldı.
1944 - Gaziantep Havaalanı açıldı.
1944 - Fevzipaşa – Malatya, Diyarbakır – Kurtalan Demiryolu hizmete girdi.
1944 - Sakarya da Ziraat alet ve makinaları fabrikası üretime başladı.
1944 - İzmir de Yüksek Ekonomi ve Ticaret Okulu açıldı.
1945 - Şirket-i Hayriye devlet tarafından satın alındı.
1945 - İskenderun Limanı hizmete girdi.
1945 - Türkiye ilk defa yerli Ampul üretimine başladı.
1945 - Çiftçiyi ve Köylüyü Topraklandırma Kanunu kabul edildi.
1945 - Ormanlar koruma amacıyla devletin mülkiyetine geçti.
1945 - İstanbul – Londra, İstanbul – Paris uçak seferleri başladı.
1946 - İşçi Sigortaları Kurumu yürürlüğe girdi.
1946 - İstanbul Ankara arasında yataklı tren seferleri başladı.
1946 - Elazığ Tekel ve Şarap Fabrikası açıldı..
1947 -Heybeli ada Senatoryumu hizmete girdi.
1947 - Açık hava Tiyatrosu açıldı.
1947 - Palu – Genç Demiryolu açıldı.
1947 - Rize Çay Fabrikası hizmete girdi.
1947 - Eskişehir Demiryolu Takım Fabrikası hizmete girdi.
1948 - Köprüağzı – Maraş Demiryolu açıldı.( Açılan son Demiryolu hattı oldu. 1950 DP- Adnan Menderes Hükümetinden itibaren Demiryolu yapımları durduruldu.)
1948 - Çatalağzı Termik Santralı hizmete girdi.
1948 - Ankara Etimesgut da kurulan Uçak Motor Fabrikası hizmete girdi.
1949 - Porsuk Barajı açıldı.
1949 - Emekli Sandığı kuruldu.
1949 - İstanbul da Kartal – Yalova araba vapuru hattı açıldı.
1949 - Sümerbank Ateş Tuğla Fabrikası Filyos’da açıldı.
1949 - Muş’ta Alparslan Devlet Üretme Çiftliği kuruldu.
1949 - Murgul Bakır İşletmeleri üretime başladı.

Bitmedi..
1950 den sonra kurulan Ve KİT lere dönüştürülen kurumların bazıları..
Makine Kimya Enstitüsü,Devlet Malzeme Ofisleri, SEKA, KARDEMİR, TKİ, TCDD, PTT, Azot Sanayi T.A.Ş,Maden Hurdacılığı A.Ş,Makine Yedek Parçaları T.A.Ş, Şeker Fabrikaları, Arçelik, Türk Traktör, Şekerbank, Raybank,İPRAŞ, Ereğli Demir Çelik Fabrikaları A.Ş, Karayolları Genel Müdürlüğü, TOBB Kuruluş Kanunu, Toprak İskan İşleri Genel Müdürlüğü, Et ve Balık Kurumu Genel Müdürlüğü, Turizm Endüstrisi Teşvik Kanunu, DSİ Genel Müdürlüğü, TPAO
Petrol Dairesi Kanunu
SEKA Kuruluş Kanunu
Türkiye Demir Çelik İşletmeleri Genel Müdürlüğü
Sanayi Bakanlığı kuruluş Kanunu
Önemli Barajlar ( Sarıyar, Seyhan, Hirfanlı, Almu, Kesikköprü, Oymapınar, Karakaya, Ömerli, Alibey, Çubuk, Çamlıdere vb.)

Gelelim 2000 li yıllara
Allah için 2002-2019 arasında,Yol yapıldı ( Araba Geçiş garantili )
Köprü yapıldı ( Araç geçiş garantili )
Şehir Hastaneleri yapıldı ( Şehirden uzak hasta garantili )
Havaalanı yapıldı ( Yeri yanlış )
Ve Yukarıda belirttiğim bütün kuruluşlar yabancıya peşkeş çekildi satıldı
Hangileri satıldı diye sorduğunuzu duyar gibiyim .  Satılmayanları yazmak daha kolay olmaz mı .
Ormanlar,  Maden sahaları,  Limanlar Suriyelileri beslemek için elden çıkarıldı.
Kaz Dağları Kanada menşeili bir firmaya Altın madeni çıkarılsın diye 800 milyon lira teşvik verilerek nasıl bir anlaşma yapıldıysa çıkarılan madenin yüzde dördü gibi bir tutar karşılığında verildi..
Bunu da not olarak düşelim ( Kanadalı bu şirketin Türk ortağı Cumhurbaşkanının yeğeni Fatih Erdoğan olduğu iddia edilmekte..)
Kimse dillendirmiyor ama burada Altın bahane
Kaz Dağlarında Uranyum Madeni var Şirketin hedefi bu Uranyum. ( 1 Kğ uranyumun değere 1 milyar dolar Bu tutar dış borcumuzu kapatır )
Bir hatırlatma ile noktalıyalım.
Telekomun satışından yediğimiz
Yetkililerce yapılan ikazlara rağmen yanlış yere yapılan İstanbul Havalimanından yediğimiz.
Satılan kurum ve kuruluşlardan yediğimiz kazıkların acısı çok fena çıkacak. 
Sarı öküz hikayesini bilirmisiniz..
Hikaye şöyle..
Ormanın birinde Aslanlar toplanmış. "Yahu" demişler, "hesapta kralız, açlıktan öleceğiz birader!.."
Maymuna saldırsak, ağaca kaçıyor; Fillere saldırsak, fazla büyük...
Ceylanlar hızlı, yetişemiyoruz; kuşa dalsak, uçuyor, ee balık yakalayacak halimiz de yok...
Ne yapsak?

Bir tanesi "en iyisi, öküzlere saldıralım" demiş,
"İri yarı görünüyorlar ama ne pençeleri var, ne dişleri diş... Tam dişimize göre!"
Olur mu? Olur.
Hücum!
Ama evdeki hesap çarşıya uymamış;
Öküz, öyle yabana atılacak hayvan değilmiş meğer...
Organize oluyorlar, topluca savunma yapıyorlar, püskürtüyorlarmış.
Aslanlar aç bilaç.
N’apsak, n’apsak?
"tilkiye danışalım" demişler.
Tilki "kolay" demiş, "beni, öküzlerin yaşadığı zengin otlakların prensi yapın, işinizi halledeyim..."
Kabul etmişler.
Tilki, elinde beyaz bayrakla öküzlere gitmiş, "saygıdeğer öküzler" demiş, "aslında aslanlar uysaldır, sizi de çok seviyorlar... Ama; Şu aranızdaki sarı öküz var ya, sarı öküz, işte sorun o... Görünce tahrik oluyorlar, canları çekiyor, verin şu sarı öküzü, kurtulun kardeşim, huzur içinde yaşayın! "
Öküz heyeti düşünmüş taşınmış,
"bana dokunmayan yılan bin yaşasın" mantığıyla, verivermişler sarı öküzü...
Aslanlar da afiyetle yemiş.
Bir gün, iki gün...
Tilki gene gelmiş.
"Bakın gördüğünüz gibi, saldırılar kesildi, mutlu mutlu yaşıyorsunuz" demiş.
Ve eklemiş:
"Ama şu var ya benekli öküz, benekli öküz, O burada olduğu sürece size rahat yüzü yok arkadaş. Canları çekiyor, verin, kurtulun!"
Öküz heyeti düşünmüş, "otlağın selameti için" teslim etmiş benekli öküzü...
Üç gün, dört gün...
Tilki gene gelmiş.
Kuyruğu uzun olanı... Burnu beyaz olanı... Tombul olanı...
Tek tek alıp, gitmiş. Otlak seyrelmiş. Semirmiş aslanlar.
Günlerden bir gün... Artık tilki gelmemiş! Gerek kalmamış çünkü. Doğrudan aslan gelmiş.
"Hanginizi istiyorsam, canım hanginizi çekiyorsa, onu vereceksiniz, adamı hasta etmeyin" demiş.
Otların arasında tir tir titreyen, tek tük kalmış öküzler, "keşke sarı öküzü vermeseydik" demiş ama artık iş işten geçmiş...
Yani o Telekomu satmayacaktık..


Esen kalın…
06.08.2019

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder